Generální finanční ředitelství zveřejnilo výklad k požadavkům na věrohodnost původu daňového dokladu, neporušenost jeho obsahu, čitelnost a jeho další uchovávání. Splnění uvedených požadavků je nezbytné pro obhajobu nároku na odpočet DPH. Vedle informace vydala finanční správa odpovědi na nejčastější dotazy.
Zákon o DPH zavedl od roku 2013 pravidla fakturace požadovaná evropskou směrnicí, přičemž cílem má být zjednodušení pravidel fakturace a rovné zacházení s daňovými doklady v listinné a v elektronické podobě, tj. práva a povinnosti by měly být totožné bez ohledu na formu stejně jako přístup správce daně. Se závěry finanční správy Vás budeme postupně seznamovat.
- Elektronické daňové doklady
Daňový doklad je vystaven a obdržen elektronicky. Souhlas s použitím odběratele, a to pro všechny formy použití. Souhlas může být podle výkladu i tichý, např. zaúčtování daňového dokladu. Správce daně nebude zpochybňovat udělení souhlasu s použitím daňového dokladu v elektronické podobě, pokud jej nezpochybní osoba, pro kterou se plnění uskutečňuje.