dnes je 29.3.2024

Input:

Spropitné a e-tržby

3.8.2015, Zdroj: Finanční správaDoba čtení: 1 minuta

Spropitné lze považovat za nepovinnou platbu, která vyjadřuje míru spokojenosti zákazníka s poskytnutými službami, a protože žádný zákon spropitné výslovně neupravuje, mělo by se při určení, komu náleží, vycházet z projevené vůle zákazníka - např. pro obsluhu, kuchaře v restauraci apod.

Jelikož v praxi ke konkrétně projevené vůli zpravidla nedochází, záleží na konkrétních zvyklostech zařízení, komu se spropitné rozdělí - např. jen konkrétní obsluhující osobě, celému obsluhujícímu personálu, nebo se spropitné považuje za příjem majitele zařízení, apod. Z pohledu zákona o dani z příjmu je spropitné chápáno jako nepovinná platba obsluze, která odráží míru spokojenosti s poskytnutou obsluhou. Zákazník ji poskytuje vždy dobrovolně na základě svého rozhodnutí.

Pokud je příjemcem obsluhující

Nahrávám...
Nahrávám...