dnes je 28.3.2024

Input:

Pravidla fakturace, nejčastější dotazy 3. část

28.5.2013, Zdroj: Verlag DashöferDoba čtení: 3 minuty

Odpovědi zveřejněné Generálním finančním ředitelstvím uvádí přístup k daňovým dokladům posílaným emailem a k dalším otázkám.

Předchozí část článku

  • Dodavatel mi posílá daňové doklady e-mailem bez elektronického podpisu. Je možné je po vytištění z počítače vymazat?

Zákon v zásadě žádné podmínky pro konverzi neklade. Pokud si uchovatel daňový doklad vytiskne a e-mail vymaže, stále mu ovšem zůstává povinnost prokázat věrohodnost původu daňového dokladu a neporušenost jeho obsahu stejně, jako před případnou konverzí daňového dokladu. Pokud je tedy z pohledu zákona o DPH zajištěna věrohodnost původu a neporušenost obsahu daňového dokladu i jeho čitelnost, lze daňový doklad (resp. e-mail, kterým byl tento doklad doručen) vymazat.

  • Co se rozumí vystavením daňového dokladu?

Vystavením daňového dokladu se rozumí jeho vyhotovení a předání / zpřístupnění osobě, které je daňový doklad určen.

  • Je možné vystavit a odeslat odběrateli daňový doklad v listinné podobě a následně ho archivovat pouze prostřednictvím elektronických prostředků v podobě zdrojových dat (např. v účetním programu)?

Pokud plátce vystaví odběrateli daňový doklad v listinné podobě, nemusí sám pro sebe tisknout jeho kopii k archivaci. Je oprávněn tento doklad uchovávat v elektronické podobě jako zdrojová data, ze kterých je možné kdykoliv kopie daňového dokladu vytisknout. Musí nicméně zaručit věrohodnost původu a neporušenost obsahu tohoto daňového dokladu.

  • Je možné vystavit a odeslat daňový doklad v elektronické podobě a následně ho archivovat prostřednictvím elektronických prostředků v podobě zdrojových dat?

Vystaví-li plátce elektronický daňový doklad (např. pdf s elektronickým podpisem, nemusí jej archivovat ve formátu, v němž jej předal zákazníkovi. Zákon o DPH tuto povinnost neukládá.

Nahrávám...
Nahrávám...