Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Finanční správa vychází vstříc veřejně prospěšným poplatníkům a zvyšuje limit pro uplatnění výjimky

26.5.2017, Zdroj: Finanční správa

V návaznosti na několikaměsíční dialog, který s neziskovými organizacemi vedl resort financí, Finanční správa aktualizovala metodiku elektronické evidence tržeb pro tyto subjekty.

Aby metodika lépe korespondovala s reálnou situací většiny těchto subjektů a eliminovala negativní dopady na jejich veřejně prospěšnou činnost, zvýšila limit pro uplatnění výjimky z povinnosti evidovat tržby pro vedlejší podnikatelskou činnost.

Chceme neziskovým organizacím v jejich drobném podnikání, které jim umožňuje pracovat pro lidi, maximálně pomáhat. Jejich role je totiž ve společnosti nezastupitelná,“ uvedl ministr financí Andrej Babiš. Neziskové organizace, jako jsou například vesnické spolky, obecně prospěšné společnosti či nadace, evidují pouze příjmy z vedlejší podnikatelské činnosti, kterou vyvíjí za účelem podpory své hlavní nepodnikatelské činnosti, a to jen tehdy, přesáhnou-li jejich tržby 300 tisíc korun ročně nebo 5 % celkových příjmů.

Na základě zpětné vazby od neziskového sektoru jsme přehodnotili výši limitu pro drobnou podnikatelskou činnost tak, abychom co nejlépe zohlednili jeho specifika a vyšli vstříc jeho současné praxi. Za drobné podnikatelské činnosti považujeme takové, které nejsou významné a nemají potenciál konkurovat podnikatelským subjektům,“ vysvětlil generální ředitel Finanční správy Martin Janeček. Do limitu jsou zahrnuty výhradně tržby z podnikatelské činnosti uhrazené v hotovosti, platební kartou, šekem, směnkou nebo jinými obdobnými způsoby. Tržby hrazené převodem z účtu na účet se do limitu nepočítají.

Neziskové subjekty neevidují příjmy